Australiassa on hintataso huomattavasti alhaisempi kuin Suomessa, mitä en itse ainakaan osannut odottaa. Meitä oli piirissäni seitsemän vaihto-oppilasta. Meillä oli alkuun tutustumisleiri yhdessä ja saimme myös perehdytyksen rotarysäännöistä. Toinen leiri oli myös niiden Australiasta maailmalle lähtevien vaihtareiden kanssa ja annoimme heille eri vinkkejä. Olisin itse toivonut enemmän tapaamisia muiden vaihtareiden kanssa, mutta paljon oli laskettu sen varaan, että nähdään kaikki safarilla. Tarkoituksena oli siis lähteä kiertämään ympäri Australiaa bussilla isommalla vaihtariporukalla, mutta se harmillisesti peruuntui koronan takia. Koulut Australiassa olivat myös aktiivisempia järjestämään eri tapahtumia ja yhteisöllisempiä kuin täällä Suomessa. Oppilaat ottivat hyvin reilusti mukaan porukkaan, kun vain kysyin, pääsenkö esim. syömään heidän kanssaan.
(SUORATOISTO<<<) Argentiina Saudi-Arabia elää live 22
[[[TÄNÄÄN]>>]] Argentiina Meksiko elää 2022 26 marraskuuta
((Striimaa##)) Sveitsi Kamerun elää 2022 24 marraskuuta 2022
Ennakko: C-lohko Argentiinan heiniä - Puola ja Meksiko sekoittavat soppaaAOP Qatarin MM-turnauksen C-lohko pitää sisällään yhden kisojen suurimmista suosikeista Argentiinan. Puola ja Meksiko sekoittavat soppaa omalta osaltaan, kun taas Saudi-Arabialle pistekin olisi kova saavutus. MM-kisojen C-lohko potkaistaan käyntiin tiistaina, kun Argentiina ja Saudi-Arabia kohtaavat ennen Puolan ja Meksikon välistä kamppailua. Yksi vedonlyöntiyhtiöiden suurimmista ennakkosuosikeista, Argentiina on ollut huimassa vireessä viime vuosina ja pelannut 35 tappiotonta ottelua putkeen. Lionel Scalonin suojatit ovat etukäteen tässä lohkossa vahvoilla ja mikä tahansa muu kuin lohkovoitto olisi raitapaidoille valtava pettymys.
Sain rotareilta viikkorahaa 150 dollaria kuukaudessa. Tämä on siis euroissa noin 95. Itse olin säästänyt rahaa noin 750 euroa puolelle vuodelle ja koin sen riittävän paremmin kuin hyvin. Isäntäperhe maksoi asumisen ja elämisen, mutta omaa rahaa meni extra kustannuksiin kuten konserttilippuihin, syömiseen ravintoloissa, parturiin, vaatteisiin, ja harrastuksiin.
Suosittelen kysymään rohkeasti vain eri ihmisiltä, mitä suunnitelmia heillä on esimerkiksi koulun jälkeen tai viikonloppuun. Heillä ei välttämättä itse tule mieleen kysyä, vaikka tykkäävät seurastasi. Koulussa käytettiin koulupukua ja kouluun tuli pakata omat eväät mukaan. Tämä sai arvostamaan suomalaista kouluruokaa. Koulu järjesti erilaisia koulun ulkopuolisia tapahtumia kuten uintikarnevaali (erilaisia vesipelejä ja uintikilpailuja), formal (iltatapahtuma, mihin valittiin pari, pukeuduttiin, syötiin yhdessä ja tanssittiin) ja vce conference (Vierailtiin eri yliopistoissa ja yövyttiin yliopiston tiloissa).
Hän oli muuttanut vähän ennen opiskelemaan Melbourneen, ja todellisuudessa näimme toisiamme paljon vähemmän kuin olin kuvitellut. Oli myös hyvin erilaista viettää aikaa ystävinä kuin siskoina. Kyseiseen perheeseen kuului myös host-veli, joka oli minua vuoden vanhempi. Hän asui kotona ja vietimme suurimman osan ajasta keskenämme. Minulla kävi tuuri sen suhteen, että jokaisessa perheessä oli aina sisaruksia, joiden kanssa viettää aikaa eikä missään vaiheessa ollut ainakaan tekemisen puute. Minulla oli vuoden aikana neljä eri perhettä, joissa olin noin kolme kuukautta jokaisessa. Perheillä ei ollut mitään kovin erikoisia tapoja, joihin en olisi tottunut.
MM-kisat: Argentiinan tahtiin lohkossa C | Veikkausuutiset
[[SUORA LÄHETYS#]] Meksiko Puola 2022 22 marraskuuta
Kaupunki oli sisämaassa ja lähin ranta oli noin kahden tunnin ajomatkan päässä. Tämä tuli itselle yllätyksenä, sillä Australiaa ajatellessa näin vahvasti sellaisen rantakulttuurin. Saavuin sinne talvella ja lämpötilan ollessa noin viisi astetta. Kodeissa ei ole yleensä ollenkaan lämmitysjärjestelmää, sillä lämpötila on niin kuuma kesäisin. En ottanut niin tosissaan, kun sanottiin, että yöllä voi tulla tosi kylmä. Suosittelen kaikkia Australiaan meneviä ottamaan mukaan jotkin tosi lämpimät pyjamat, sillä minullakin oli kaksi paksua peittoa, pyjamat ja olin silti ihan jäässä.
[[SUORATOISTO***]] Sveitsi Kamerun elää | acacarad